maanantaina, lokakuuta 22

Scifisotaa

Käydään scifihenkistä sotaa. Olen droidi ja seurassani on pari toista pientä robottia. Olemme vihollisten portilla, mutta se tuntuu vaaralliselta. "Meidän ei pitäisi olla täällä", sanon ja yritän taivotella muita lähtemään. Yksi päättää kuitenkin raottaa metalliovea ja kurkistaa sisään. Sitten lähdemme nopeasti pois. Portti ei mene kuitenkaan automaattisesti kiinni vaan meidän pitää työntää se takaisin - siihen on tullut joku vika.
Näen, kuinka isot, raskaasti aseistetut alukset taistelevat ilmassa. Kamera laskeutuu näyttämään huomiota hakevaa apinaa. Se väittää olevansa armeijan johtaja ja saakin neljä oman puolen robottia uskomaan. Nämä lakkoilevat saadakseen muutkin kuuntelemaan. Jonkun aluksen kapteeni soittaa minulle (olen taas ihminen): "Täällä on jokin pielessä. Apina väittää, että siitä tehtiin johtaja." Hämmästyn ja kysyn syytä. "Se sanoo että se on feeniks", vastaa kapteeni.

Olen palaamassa vihollisten tukikohtaan ultrakevyellä laskuvarjolla, jossa on propelli takana työntövoimaa tuomassa. Huomaan, että olen ajautunut vähän liikaa vasemmalle kurssista. Ennen kuin ehdin korjata suunnan, olen mennyt jo ohi kohteesta. Joudun kääntymään takaisinpäin, mutta teen liian jyrkän käännöksen. Pitäisi päästä laskeutumaan nopeasti alas ja asiaa enempää ajattelematta otan valjaat pois olalta ja roikun laskuvarjosta yhdellä kädellä. Joudun kamalaan syöksykierteeseen, jonka saan onneksi hidastettua hieman sammuttamalla moottorin. Uni päättyy.

Ei kommentteja: